Vacature Projectleider Omgevingsplan

Projectleider Omgevingsplan in Alphen aan den Rijn

Projectleider Omgevingsplan

HBO

Alphen aan den Rijn

32

Ruimtelijk Domein

Organisatie

Wij zijn een 100.000 plus gemeente, onderdeel van het regionaal samenwerkingsverband Holland Rijnland en deelnemer aan de G40. In de groen-blauwe stad midden in het Groene Hart vind je een unieke combinatie van stedelijke projecten en ruimtelijke vraagstukken in een landelijk gebied.

Proberen, experimenteren en in de praktijk ontwikkelen. Wij zijn Gemeente Alphen aan den Rijn. Bij ons is het leuk werken. We leveren toonaangevende dienstverlening en zijn een wendbare organisatie. Dat wil zeggen dat we meebewegen met de ontwikkelingen in de maatschappij en continu vernieuwen. We leren door te doen. Samenwerkingsgericht, resultaatgericht, klantgericht en veranderingsbereid zijn onze kerncompetenties. Met elkaar werken we samen voor het beste resultaat voor onze inwoners.

Opdracht

We zijn op zoek naar een enthousiaste projectleider voor het nieuw op te stellen omgevingsplan, een van de kerninstrumenten van de Omgevingswet, die naar verwachting op 1 januari 2024 in werking treedt. Als projectleider vervul je een belangrijke rol in de implementatie van de Omgevingswet en werk je samen met een projectgroep aan het nieuwe omgevingsplan voor de gemeente Alphen aan den Rijn. Van een casco/raamwerk tot een vastgesteld omgevingsplan. Het omgevingsplan zal gefaseerd opgeleverd worden. De ambitie is om de eerste fase in 2025 te hebben afgerond. Die eerste fase bestaat uit een technische omzetting van de bestemmingsplannen naar een omgevingsplan.

Gedurende de looptijd van het project geef je sturing aan het proces, aan het projectteam en aan het externe bureau dat het omgevingsplan op zal stellen. Daarbij is van belang dat je integraal werkt, enthousiasmeert en de juiste dingen op het juiste moment doet. Je bent ook van de inhoud.

Je zorgt ervoor dat bij het traject alle relevante partijen (gemeentelijke organisatie, omgevingsdienst, ketenpartners, gemeentebestuur, inwoners) actief worden betrokken en je speelt daarbij een verbindende rol.

Vereisten:

  • Een afgeronde opleiding op WO bachelor niveau;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als projectleider met een omgevingsplan binnen een gemeente;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring binnen een gemeente.
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als projectleider met een omgevingsplan binnen een gemeente;
  • Aantoonbare kennis van de huidige participatieprocessen binnen een gemeente;
  • Minimaal 6 jaar aantoonbare werkervaring binnen het domein samenleving binnen een gemeente;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het trainen en begeleiden van vergunningverleners en adviseurs binnen het Domein samenleving.

Competenties

  • Verantwoordelijkheid;
  • Resultaatgerichtheid;
  • Oordeelsvorming;
  • Samenwerken en een verbindende factor zijn zowel binnen de organisatie als ook daarbuiten met (samenwerkings)partners;
  • Sterke communicatieve vaardigheden.

Leuk dat je interesse hebt!

Nu dat we de potentiele match hebben verkend, duiken we samen de diepte in en nemen we echt de tijd om elkaar te leren kennen en de inhoudelijke match te maken.

Voor je eerste werkdag ontvang je een duidelijke planning en zorgen we ervoor dat je effectief kunt starten aan je volgende ontwikkelfase bij Het Publieke Domein.

Nu je het onboardingsproces doorlopen hebt start je na de inventarisatie van jouw ambities, ervaring en expertise aan je eerste project bij een van onze opdrachtgevers binnen de publieke sector.

Het Publieke Domein plaatst flexibele ambtenaren op freelance- en detacheringsbasis binnen alle overheidssegmenten. Specifieke vakgebieden binnen onze expertise zijn Ruimtelijke Ordening, Sociaal Domein, Financiën en IT.

Als Zelfstandige Zonder Personeel of Freelance Interim Professional kun je door Het Publieke Domein bemiddeld worden, zodra je als ondernemer bij de Kamer van Koophandel geregistreerd bent. Wil je liever de zekerheid van een arbeidsovereenkomst én de voordelen van flexibel werken bij verschillende overheidsorganisaties? Dan is detachering de beste contractvorm.

Detachering via Het Publieke Domein biedt jou de mogelijkheid om vanuit de zekerheid van een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd, met behoud van het opgebouwde ABP-pensioen vanuit je vaste aanstelling bij Het Publieke Domein, te werken.

Het Publieke Domein hanteert de 'Regeling Arbeidsvoorwaarden Het Publieke Domein'. Deze regeling is gelijkwaardig aan de Cao Gemeenten, inclusief IKB en ABP-pensioen. Dit maakt ons uniek in vergelijking met traditionele detacheringsbureaus die veelal de ABU, NBBU of eigen regeling volgen, wat leidt tot een pensioenbreuk en verlies van IKB.

Het Publieke Domein hanteert de ABP-pensioenregeling. Dit voorkomt dat je als ambtenaar een pensioenbreuk maakt bij een overstap naar ons als werkgever. Zo garanderen we je een goede transitie naar flexibel werken met de zekerheid van je vertrouwde pensioenregeling (en IKB).

Jazeker! Stuur je cv en begeleidende brief naar en je wordt binnen 2 werkdagen gebeld door één van onze recruiters.

Projectleider Omgevingsplan



Functie:projectleider
Startdatum:15-12-2023
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:HBO
Contracttype:Vast
Salaris:onbekend – onbekend
Uren per week:1 – 40

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Het Publieke Domein via onbekend of onbekend. Of bezoek hun website onbekend.

Deel de vacature:

Redactie Alphen aan den Rijnkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de alphen-aan-den-rijnkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Vacatures Alphen aan den Rijn
  2. Projectleider Omgevingsplan Het Publieke Domein 15-12-2023

Bekijk ook andere vacatures