Vacature Medewerker Informatiedienstverlening en Beheer

Medewerker Informatiedienstverlening en Beheer in Alphen aan den Rijn

Logo voor Gemeente Alphen aan den Rijn

Medewerker informatiedienstverlening en beheer

Bedrijfsvoering, Informatiebeheer

In een snel veranderende wereld met een exponentiële groei van informatie de beschikbaarstelling van historische bronnen faciliteren, dat is de uitdaging die jij bij ons aangaat. Met jouw kennis draag je bij aan de toegankelijkheid en het gebruik van historische bronnen. Daarmee leg je de basis voor het verhaal dat wij als gemeentearchief samen met onze partners willen vertellen.

Wat ga je doen?

Samen met een collega help je individuele bezoekers (of groepen) in de studiezaal van het gemeentearchief en handelt informatieverzoeken af. Je hebt oog voor de wensen en uitdagingen van gebruikers, bewaakt de kwaliteit van de informatiedienstverlening en ondersteunt de coördinator informatiedienstverlening bij de ontwikkeling van de digitale dienstverlening.

Communicatie is de kern van goede dienstverlening. Je informeer het publiek via digitale kanalen (website, social media, fora) over activiteiten van en ontwikkelingen bij het gemeentearchief. Je beheert de website en Erfgoedplatform Alphen aan den Rijn.

Onze mensen zijn breed inzetbaar. Naast dienstverleningstaken voer je in samenwerking met de archivaris archiefbeheerwerkzaamheden uit. Als beheerder van onze archiefbeheersystemen ben je contactpersoon voor de leverancier, ondersteun je collega's bij het gebruik van het systeem, en draag je bij aan de doorontwikkeling van deze systemen.
De functie van medewerker informatiedienstverlening en -beheer maakt onderdeel uit van het team Informatiebeheer. Het team is in ontwikkeling. Jouw functie is onderdeel van die ontwikkeling, maar er is voldoende ruimte om zelf invulling te geven aan de functie.

Wie zijn wij?

Proberen, experimenteren en in de praktijk ontwikkelen. Wij zijn Gemeente Alphen aan den Rijn. Bij ons is het leuk werken. We leveren toonaangevende dienstverlening en zijn een wendbare organisatie. Dat wil zeggen dat we meebewegen met de ontwikkelingen in de maatschappij en continu vernieuwen. We leren door te doen. Met elkaar werken we samen voor het beste resultaat voor onze inwoners.

Je zit binnen onze organisatie altijd in een thuisteam met vakcollega's en een teamleider. Een groot aantal collega's werkt aan maatschappelijke opgaven in uiteenlopende vakgebieden. Je krijgt bij ons de kans om op basis van je talent ingezet te worden voor die opgaven en deel uit te maken van diverse samengestelde teams.

Wie ben je?

Voor jou is het archief niet een gebouw, maar een netwerk. Daar beweeg jij je met groot gemak in en je weet op creatieve en enthousiaste wijze onze collecties zichtbaar te maken voor een breed publiek. Je hebt hart voor lokale geschiedenis en als communicatieve netwerker benut je de mogelijkheden van social media optimaal, maar je begrijpt ook heel goed dat kennis en dienstverlening niet volledig te digitaliseren zijn. Kortom, je hebt oog voor de mens.

Kennis van archieven en archiveren werkt in je voordeel, maar als zelfstandige, snel lerende medewerker verwachten we dat je de benodigde kennis snel eigen kunt maken. Bovendien verwachten we dat je je herkent in de identiteit van onze organisatie die we hierboven omschrijven.

Verder zien we graag:

  • Mbo/hbo werk- en denkniveau;
  • Bij voorkeur 1-3 jaar ervaring met dienstverlening en/of collectiebeheer bij een erfgoedinstelling;
  • Ervaring met het beheer van websites en social media;
  • Kennis van de beheersystemen Mais Flexis en/of Memorix Maior is een pre.

Voldoe je niet aan bovenstaande wensen maar denk je toch een goede match te zijn?

Wat bieden wij?

Wij zijn gemeente Alphen en we leren door te doen. Dat geldt dus ook voor jou, je krijgt bij ons de ruimte om te proberen, leren en je verder te ontwikkelen. Wij durven vernieuwend te zijn, jij ook?

Verder bieden we je;

  • Salaris in schaal 8 CAO Gemeenten max. €4.244,- o.b.v. 36 uur;
  • Een individueel keuzebudget van 17,05% met o.a. de mogelijkheid tot koop van vakantie-uren en financiering van een (elektrische) fiets;
  • Een pensioenregeling via het ABP, waarbij gemeente Alphen aan den Rijn het grootste deel betaalt;
  • Flexibele werktijden en alle faciliteiten om hybride te werken, waaronder een smartphone en een laptop;
  • Diverse opleidingsmogelijkheden zodat je jouw potentie verder kunt ontwikkelen;
  • Een uitgebreid pakket secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals een reiskostenvergoeding en zelfs gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof.

Onze visie en cultuur zie je terug in onze manier van werken, ons transparante gemeentehuis en dynamische werkomgeving. We hebben flexibele werkplekken en een werkcafé; dé plek voor een inspirerend werkoverleg en toevallige ontmoetingen. Kijk voor meer informatie over onze secundaire arbeidsvoorwaarden op www.werkenbijalphenaandenrijn.nl/arbeidsvoorwaarden.

Voor vragen over deze vacature kun je contact opnemen met , coördinator dienstverlening Gemeentearchief, bereikbaar op telefoonnummer .

Interesse?

Voel jij je aangesproken? Dan zien we je korte motivatie en cv graag tegemoet. Solliciteren kan via de solliciteerknop bovenaan deze webpagina. Wij vragen je om in je motivatie aan te geven over welke competenties jij beschikt en hoe die een verschil gaan maken binnen onze organisatie.

De vacature is exclusief opengesteld binnen onze Gemeente Alphen aan den Rijn voor alle medewerkers die een tijdelijk of vast dienstverband hebben.

DienstverbandTijdelijk dienstverband met uitzicht op vast dienstverbandOmvang functieFulltimeSalarisMax. €4.244,-Aantal posities1Uren36PlaatsAlphen aan den Rijn

Functie:medewerker informatiedienstverlening & beheer
Startdatum:31-01-2024
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:HBO
Contracttype:Vast
Salaris:4244 – 4244
Uren per week:36 – 36

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Lagardère Travel Retail via onbekend of onbekend. Of bezoek hun website onbekend.

Deel de vacature:

Redactie Alphen aan den Rijnkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de alphen-aan-den-rijnkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Vacatures Alphen aan den Rijn
  2. Medewerker Informatiedienstverlening en Beheer Lagardère Travel Retail 31-01-2024

Bekijk ook andere vacatures