Vacature Manager

Manager in Alphen aan den Rijn

Manager Serviceplein (32-36 uur)

Opdrachtnummer 23062 Opdrachtgever Gemeente Alphen aan den Rijn Datum 4 maart 2024 tot 4 maart 2025 Uren per week voor 34 uur per week. Status

Open

Regio Zuid-Holland Functie type Interim management Sluitingsdatum 14 februari 2024 Verlengingsopties Mogelijk, maar nog niet bekend.

Gemeente Alphen aan den Rijn

Adres

-

Postcode

-

Plaats

Alphen aan den Rijn

Introductie

Voor de Gemeente Alphen aan den Rijn zijn wij op zoek naar een Manager Serviceplein (32-36 uur).

Opdracht inhoud

Het gemeentelijk Serviceplein heeft de ambitie een bijdrage te leveren aan een inclusieve samenleving binnen Alphen aan den Rijn. Een samenleving waarin inwoners zelfredzaam zijn en participeren naar vermogen. Inwoners die zich verantwoordelijk voelen voor zichzelf en hun sociale netwerk.

We houden ons binnen het Serviceplein onder meer bezig met inkomen, minimaregelingen, inkomensadministratie, leerlingzaken, inburgering, schuldhulpverlening, meervoudige casuïstiek volwassenen en het jongeren informatiepunt. De ruim 180 medewerkers worden aangestuurd en gecoacht door 7 teamleiders.

Voor het komende half jaar zoeken we een manager die als soort linking pin voor het managementteam van het Serviceplein gaat fungeren. Dit betekent dat je in deze opdracht de functionele aansturing van het gehele Serviceplein op je zal nemen en de komende tijd samen met de teamleiders en directie aan de slag gaat om deze rol inhoudelijk vorm te geven.

Belangrijk in deze opdracht en rol is dat je de diverse onderdelen binnen het Serviceplein nog meer op elkaar afstemt, maar vooral ook dat je voor Serviceplein als een ambassadeur het gezicht bent naar buiten. Je vertegenwoordigt het Serviceplein in het MT van het sociaal domein, richting bestuur en directie, richting sociale partners in de keten en in ons regionale netwerk. Doorontwikkeling op integraliteit en rolduidelijkheid maakt onderdeel uit van de opdracht, evenals versterking van de verbinding tussen uitvoering en beleid.

We zoeken een inspirerende, strategische en besluitvaardige manager met ruime managementervaring om het Serviceplein op integrale wijze aan te sturen en richting te geven aan veranderingen. Dat resulteert in het strategisch verbinden van het Serviceplein met gemeentelijke opgaven, doelstellingen en maatschappelijke vraagstukken.

Organisatie

Alphen aan den Rijn heeft meer dan 115.000 inwoners die wonen in een van de 8 kernen in het Groene Hart. De gemeente is prachtig gelegen aan twee rivieren en ligt midden tussen Amsterdam, Utrecht, Rotterdam, Den Haag en Leiden. Dit zorgt ervoor dat de gemeente een dorps karakter combineert met (groot)stedelijke voorzieningen, maar ook uitdagingen. Alphen aan den Rijn staat voor majeure transities in de maatschappij met een hoge mate van complexiteit, onvoorspelbaarheid en onzekerheid die zich in de samenleving voordoen. Die maatschappelijke opgaven vragen om een integrale aanpak waarin vanuit visie aan strategische doelen wordt samengewerkt, beweging wordt gecreëerd en patronen worden doorbroken.

We leveren toonaangevende dienstverlening en zijn een wendbare organisatie. Dat wil zeggen dat we meebewegen met de ontwikkelingen in de maatschappij en continu vernieuwen. We leren door te doen. Samenwerkingsgericht, resultaatgericht, klantgericht en veranderingsbereid zijn onze kern-competenties. Met elkaar werken we samen voor het beste resultaat voor onze inwoners.

Competenties

  • Je bent verbindend en samenwerkingsgericht;
  • Je bent analytisch;
  • Je bent daadkrachtig en resultaatgericht;
  • Je bent open, duidelijk en toegankelijk in communicatiestijl;
  • Je bent politiek sensitief en draagt politieke sensitiviteit uit naar het team;
  • Je bent benaderbaar, zichtbaar en toegankelijk voor de organisatie;
  • Je hebt oog voor sociaal een maatschappelijk belangen.

Eisen en wensen

  1. Je hebt minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring als leidinggevende binnen het gemeentelijk sociaal domein;
  2. Je beschikt over een afgeronde opleiding op hbo bachelor niveau op het gebied van management;
  3. Je hebt minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met een politiek-bestuurlijke context bij een gemeente (benoem dit duidelijk in het CV);
  4. Je beschikt over aantoonbare werkervaring met het aansturen van een cluster binnen een gemeente;
  5. Je hebt aantoonbare werkervaring met team- en organisatieontwikkeling (benoem dit duidelijk in het CV).

Zsm na sluiting.

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via of of vul het contact formulier in.

Een indicatie van je uurtarief voor deze opdracht zien wij graag in je reactie op deze opdracht. ZP&co werkt in opdracht van de externe opdrachtgevers met uurtarieven inclusief reis en verblijfkosten, exclusief BTW.
Indien je geen ZZP'er bent kun je ook reageren. Wij bieden je dan, voor de periode van de opdracht, een marktconform salaris.
Nadere informatie verkrijgbaar bij team ZP&co . ZP&co is een bemiddelingsorganisatie/coöperatie voor ZZP'ers met een HBO+ werk-denkniveau. Wij hebben geen winstdoelstelling. Jij als Zelfstandig Professional staat centraal in onze coöperatie. Doe mee en word lid. Bedrijven die op zoek zijn naar ZZP'ers. Wij hebben ze. Met een achterban van ruim 14.000 ZZP'ers heeft de coöperatie altijd een oplossing.



Functie:manager
Startdatum:05-02-2024
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:HBO
Contracttype:Freelance
Salaris:onbekend – onbekend
Uren per week:32 – 36

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Gemeente Alphen aan den Rijn via onbekend of onbekend. Of bezoek hun website onbekend.

Deel de vacature:

Redactie Alphen aan den Rijnkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de alphen-aan-den-rijnkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Vacatures Alphen aan den Rijn
  2. Manager Gemeente Alphen aan den Rijn 05-02-2024

Bekijk ook andere vacatures