Vacature Coördinator Bedrijfshygiëne

Coördinator Bedrijfshygiëne in Gouda

Interim coördinator Bedrijfshygiëne

Facilitaire dienstverlening

hbo-niveau

36 uur

Salaris conform Cao Ziekenhuizen

In het Groene Hart Ziekenhuis wordt de schoonmaak Bedrijfshygiëne genoemd. Hierbij valt te denken aan de reiniging verzorgen van de (poli)klinieken, de operatiekamers, de laboratoria, de vloeren en de openbare ruimtes. De afdeling Bedrijfshygiëne is onderdeel van het Facilitair Bedrijf.

Met plezier zorgt het Facilitair Bedrijf er iedere dag voor dat patiënten en bezoekers zich welkom en veilig voelen in het ziekenhuis, dat het overal schoon is, dat we bereikbaar zijn en dat er goed eten en drinken is. Dit doen we met een gastvrije houding naar patiënten en bezoekers en zeker ook naar elkaar. Want uitstekend werk leveren is leuk!

Dit ga je doen

Als coördinator geef je samen met je collega leiding aan een groep van 135 (ca. 75 fte) medewerkers die in (vaste) dienst zijn bij het GHZ. Je bent verantwoordelijk voor de operationele management taken zoals het aansturen van de dagelijkse werkzaamheden, werkplanningen, inzet personeel, het ziekteverzuim, voeren van (jaar)gesprekken, kwaliteitscontroles Je bent casemanager verzuim, geeft feedback, motiveert, werkt aan de onderlinge relaties en geeft richting. Tevens ben je aanspreekpunt voor het personeel en de interne klant.

In het kader van de Ontwikkeling Facilitair Bedrijf zul je tevens aan de slag gaan met het in kaart brengen van de (bestaande) schoonmaakprocessen en daar waar nodig deze processen actualiseren zodat er efficiënter wordt gewerkt en er waar nodig maatwerk wordt geleverd aan de interne klant. Voorwaarde is dat deze processen worden ontwikkeld met hoge betrokkenheid van de medewerkers bedrijfshygiëne en deze toekomstbestendig zijn. Hierbij word je ondersteund door interne adviseurs die jou helpen snel de weg te vinden binnen het GHZ. Binnen het Facilitair Bedrijf is het tevens van belang dat er een goede samenwerking wordt gevonden met de andere afdelingen en de samenwerking wordt geoptimaliseerd.

Op het gebied van kwaliteitszorg, innovatie en deskundigheidsbevordering wordt van de interim coördinator verwacht dat de specifieke schoonmaakkennis en externe ervaringen worden gedeeld met medewerkers. Deze dienen vertaald te worden naar verbetervoorstellen conform de PDCAcyclus waarbij de medewerkers in de toekomst zelf in staat zijn om verbeteringen aan te brengen en (binnen kaders) in kunnen spelen op de wensen van de klant. De voorkeur gaat uit naar een coördinator die in staat is om deze ontwikkelingen te vertalen naar beleid, protocollen en werkinstructies. Tevens vertalen van dit beleid naar training on the job en, in samenwerking met het opleidingsinstituut, naar opleidingen. Het uiteindelijke doel is het werkplezier en de kwaliteit van het werk te verhogen en het bevorderen van zelfsturing door de medewerkers.

Dit breng je mee

  • Je hebt een hbo werk- en denkniveau en bij voorkeur een facilitaire opleiding.
  • Je hebt minimaal vijf jaar ervaring in een vergelijkbare functie met praktisch opgeleide medewerkers. Ervaring met schoonmaken/bedrijfshygiëne is een must.
  • Je bent een voorbeeld voor je team, spreekt medewerkers aan, motiveert en geeft richting.
  • Communiceren (zowel mondeling als schriftelijk) gaat je goed af en je bent gewend om zorgvuldig te werken.
  • Accuratesse in het registreren, controleren en verwerken van personeelsgegevens in het personeelsmanagementsysteem m.b.t. contract- en verzuimbeheer.
  • Je bent een organisatorisch talent en denkt pragmatisch in mogelijkheden en oplossingen.
  • Je weet je goed staande te houden in een hectische omgeving en staat stevig in je schoenen.
  • Kom je bij ons werken dan vragen wij om een VOG (Verklaring omtrent het Gedrag).
  • Je werktijden zijn vooral op maandag tot en met vrijdag tussen 7.00 en 20.00 uur en minstens eens in de maand een dagdeel in het weekend om zo aansluiting te houden bij je medewerkers die in deze roosters werken.

Werken bij het GHZ

Wij zijn hét ziekenhuis in het Groene Hart. Groot genoeg voor brede zorg, maar overzichtelijk genoeg voor korte lijnen. We staan open voor iedereen. Ons karakter? Gewoonweg hartelijk. Met een no-nonsense houding én oog voor elkaar. Dat zie je terug in de werksfeer op de afdelingen. In de zorg voor onze patiënten. En in onze zorg voor jou. Want pas dan vinden wij dat 't klopt.

Voor meer informatie kun je contact opnemen met , Bedrijf, via telefoonnummer of



Functie:coördinator bedrijfshygiëne
Startdatum:28-05-2024
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:HBO
Contracttype:Freelance
Salaris:onbekend – onbekend
Uren per week:36 – 36

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Groene Hart Ziekenhuis via onbekend of onbekend. Of bezoek hun website onbekend.

Deel de vacature:

Redactie Alphen aan den Rijnkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de alphen-aan-den-rijnkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Vacatures alphen aan den rijn
  2. Coördinator Bedrijfshygiëne Groene Hart Ziekenhuis 28-05-2024

Bekijk ook andere vacatures