Vacature Commercieel Assistent Inkoop

Commercieel Assistent Inkoop in Alphen aan den Rijn

Jouw rol als Commercieel Assistent Inkoop

Als Commercieel Assistent Inkoop ondersteun jij de Inkoper bij de ontwikkeling van het assortiment. Je bent verantwoordelijk voor alles wat met het product te maken heeft. Denk daarbij aan het uitsturen van designs, het goedkeuren van lapdips, fitting en monstercontrole.

Een inkoop team bestaat uit een Inkoper, een Commercieel Assistent en een Administratief Assistent. Naast jouw team werk jij ook samen met concept & styling (ontwikkeling assortiment) en het MVO-team (duurzaamheid). 

Vanuit jouw natuur neem jij het initiatief om de inkoper op product en administratief gebied te ondersteunen. Daarnaast word jij ook enthousiast van data en adviseer jij de inkoper op basis van eerdere verkoopcijfers.

Jouw verantwoordelijkheden:

  • Analyseren van verkoopcijfers en de Inkoper adviseren;
  • Onderzoek doen naar trends en concurrentie, waarbij jij ideeën aandraagt in samenwerking met de Inkoper;
  • Je denkt mee over de kleuren, producten en kwaliteit;
  • De stylingtekeningen voorzien van de benodigde informatie voor de agenten/leveranciers ten behoeve van ontwikkeling nieuwe collectie;
  • Verwerken van de gegevens uit de inkoopcontracten en controleren van de ingevoerde gegevens van de Inkoper en agent;
  • Proefexemplaren commercieel beoordelen op maat, pasvorm, kleur / print, matching van het geheel met de gekozen thema’s;
  • Dagelijks contact met agenten/ leveranciers om ervoor te zorgen dat het productieproces tijdig en volledig verloopt;
  • Kwaliteitschecks uitvoeren op de artikelen en testrapporten opvragen, verwerken en opvolgen;
  • Klachten behandelen gerelateerd aan maat, kleur, materiaal, accessoires, terugkoppelen aan collega’s MVO & kwaliteit bij afwijkingen va normering en risico’s.

Wat neem je mee?

  • HBO werk- en denkniveau en een diploma afgerond in de richting van Fashion of Bedrijfseconomie / International Business Management.
  • Sterke analytische vaardigheden en interesse in het werken met data.
  • Ervaring met het inkoopproces binnen retail.
  • Je bent administratief sterk.
  • Je bent proactief, zelfstandig en organisatorisch sterk.
  • Je bent gedreven, communicatief vaardig en je hebt een hands-on mentaliteit.
  • Je beheerst de Nederlandse en Engelse taal in zowel woord als geschrift.

Wat krijg je terug?

  • Een werkomgeving die volop in ontwikkeling is
  • Een werkgever waar maatschappelijk verantwoord ondernemen een prioriteit is
  • Werken bij een stabiel familiebedrijf met een sterke lange termijnvisie
  • Een werkgever die Zuinig is op haar medewerkers:
    • 24 vakantiedagen + 12 ATV dagen (op basis van fulltime);
    • Mogelijkheid tot thuiswerken (met een standaard vergoeding per werkdag);
    • Flexibele werktijden;
    • Gratis toegang tot een online Vitaliteits platform;
    • Gratis toegang tot een e-learning platform;
    • Niet-ziek-premie van €20,- per kwartaal uitbetaald in Zeeman waardebonnen;
    • Mogelijkheid voor een fietsplan
  • Een salaris tussen de € 2.347,33 en € 3.430,74 bruto per maand (afhankelijk van ervaring)
  • 8% Vakantiegeld (jaarlijks uitbetaald in mei)
  • Reiskostenvergoeding (vanaf 10 km tot maximaal 50 km enkele reis)
  • Pensioen opbouw bij pensioenfonds detailhandel
  • 20% personeelskorting
  • Mogelijkheid tot deelname in een collectieve ziektekostenverzekering en collectieve schadeverzekering

Over de afdeling Inkoop

Zeeman is een snelgroeiende Europese Textielsuper met inmiddels meer dan 1.300 filialen actief in 8 Europese landen, namelijk België, Duitsland, Frankrijk, Luxemburg, Nederland, Oostenrijk, Portugal en Spanje. Onze afdeling Inkoop zorgt er voor dat al onze filialen worden voorzien van een sterk en vitaal assortiment tegen scherpe prijzen. Voor (bijna) al deze artikelen verzorgen wij zelf de styling.

Wij zijn trots op het feit dat wij zelf onze assortimenten ontwikkelen en daardoor ook veel invloed hebben op de verduurzaming van ons assortiment.

Zeeman is een organisatie die zich kenmerkt door nuchterheid en doelgerichtheid met een rijke historie. De menselijke maat telt. Eigenzinnig, Betrokken en Zuinig zijn onze kernwaarden.



Functie:Commercieel Assistent Inkoop
Startdatum:30-10-2023
Ervaring:Starter
Educatielevel:HBO
Contracttype:Vast
Salaris:2347 – 3430
Uren per week:32 – 40

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Zeeman via onbekend of 0. Of bezoek hun website onbekend.

Deel de vacature:

Redactie Alphen aan den Rijnkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de alphen-aan-den-rijnkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Vacatures Alphen aan den Rijn
  2. Commercieel Assistent Inkoop Zeeman 30-10-2023

Bekijk ook andere vacatures