Vacature Beleidsadviseur

Beleidsadviseur in Zoetermeer

Logo Samenwerkingsorganisatie Beroepsonderwijs Bedrijfsleven

    • CompetentNL: één gemeenschappelijke taal voor het beschrijven van alle mogelijke skills

Erkend leerbedrijf worden

Erkend leerbedrijf zijn en blijven

Alles voor praktijkopleiders

Bij- en omscholing van volwassenen

Beste leerbedrijf en praktijkopleider

Om- en bijscholen

Diploma, certificaat of praktijkverklaring

Combineer werken en leren in het mbo

Skills en CompetentNL

Onderzoek en informatie

Partners onderwijs en bedrijfsleven

Werken bij SBB

Vacaturenummer: 99
Omvang: 32 - 40 uur

Ben jij die verbindende adviseur met hart voor mbo en toekomst gerichte beroepskwalificaties? Dan maken wij graag kennis met jou!

Jouw werk

Je komt te werken voor de Toetsingskamer. Samen met de onderdelen Kwalificatiestructuur & Onderwijsvergelijking (K&O) zorgt de Toetsingskamer voor het borgen van de kwaliteit van de totale kwalificatiestructuur voor het mbo, met als uiteindelijk doel samen met het mbo waardevolle mbo-diplomering te bewerkstellingen. Onder andere door jouw werk sluiten kennis en vaardigheden van de gediplomeerde student goed aan op de behoefte van het bedrijfsleven. De Toetsingskamer is tevens verantwoordelijk voor het informeren van alle stakeholders over de inhoud en het beheren van het register kwalificatiestructuur.

Jouw werk is het toetsen van de nieuwe of aangepaste kwalificatiedossiers, keuzedelen e.d. Je toetst de inhoud die in nauwe samenspraak met onderwijs en bedrijfsleven ontwikkeld is door de afdeling Kwalificatiestructuur. Het toetsen is gebaseerd op het wettelijk vastgestelde Toetsingskader. Je brengt hierover onafhankelijk advies uit en signaleert tijdig knelpunten, die je bespreekt binnen het team. Een pittige uitdaging omdat je collega mogelijk al geruime tijd bezig is met een aantal producten, waarbij diverse partijen hun wensen hebben kenbaar gemaakt. Jouw adviezen zijn erop gericht om de kwaliteit en samenhang te verbeteren. Dit kan ertoe leiden dat je collega opnieuw in gesprek moet gaan met de belanghebbenden. Belangrijk is dat je staat voor de kwaliteit en voor de wettelijke toetsing en het lastige gesprek dus ook blijft aangaan als je dat nodig acht. Natuurlijk gebeurt dit altijd met respect voor elkaar en is een goede relatie met de collega's van groot belang. Er wordt zeker ruimte geboden hieraan te werken.

Je krijgt de mogelijkheid deskundigheid op te bouwen op het niveau van de sectorale arbeidsmarkt. Je bent voor (een) specifieke sector(en) (bijv. Handel of Zorg, Welzijn & Sport) de accounthouder en daarmee meteen aanspreekpunt voor diverse collega's en afdelingen binnen SBB.
Dit zijn je reguliere werkzaamheden. Daarnaast neem je deel aan bijzondere projecten of pilots die relatie hebben tot het werk van de Toetsingskamer. Ook hierbij is je rol geënt op het bewaken van de wettelijke kaders, met als doel de flexibele, modulaire kwalificatiestructuur op de juiste wijze verder te ontwikkelen.
Je bent mede verantwoordelijk voor het beheer van het daarvoor ingerichte CMS zoals de functionaliteit, processen en de consistentie van data. Je draagt er mede aan bij dat al onze klantgroepen altijd tijdig over dezelfde correcte informatie kunnen beschikken door het tijdig en volgens de daarvoor geldende procedure en werkwijze beschikbaar stellen van datasets.
Je bent je bewust van politieke gevoeligheid en geeft tijdig signalen door binnen het team als dat nodig is. Je combineert collegiale samenwerking met professionaliteit en blijft scherp op de inhoud.

Wil je een beeld krijgen van het werken bij SBB: bekijk dan de website: www.s-bb.nl.

Wat maakt de functie zo boeiend

Je bent mede verantwoordelijk voor het ontwikkelen van het operationele beleid en daarbij gebruik je een relevant in- en extern netwerk. Dit beleid draagt bij aan de kwaliteit en de actuele behoefte van het beroepsonderwijs en arbeidsmarkt.

Waar kom je te werken

Het team Toetsingskamer heeft een autonome taak binnen de afdeling Kwalificatiestructuur & Onderwijsvergelijking (K&O). Er heerst een informele werksfeer binnen het team. Kwaliteit staat hoog in het vaandel. Onderlinge afstemming en samenwerking worden als vanzelfsprekend ervaren met gebruikmaking van elkaars expertise en vaardigheden. Jaarlijks organiseren we een teamevent en daarnaast een afdelingsevent met de hele afdeling K&O.

Wat breng je mee

Je hebt een goed gevoel voor onderlinge verhoudingen en samenwerking en bouwt actief relaties op en onderhoudt contacten op een natuurlijke wijze. Je voelt aan wat er speelt binnen de organisatie. Je bent een echte netwerker en beweegt je gemakkelijk met de verschillende stakeholders. Weerstand ga je niet uit de weg, maar je zoekt het gesprek op om in gezamenlijkheid tot een (effectieve) oplossing en resultaat te komen, waarbij je in staat bent om strategisch op resultaat te sturen. Je kan goed acteren binnen een politiek gevoelige omgeving, waarbinnen soms tegengestelde belangen spelen.

Verder zien we het volgende graag in jou terug:

  • Aantoonbaar hbo werk- en denkniveau.
  • Je hebt kennis van de betekenis van kwalificatiedossiers en keuzedelen voor het beroepsonderwijs en bij voorkeur ervaring met het praktisch gebruik ervan.
  • Je hebt affiniteit met het middelbaar beroepsonderwijs in Nederland; kennis en ervaring met het werken met datamanagementsystemen, dan wel de bereidheid zich daarin verder te ontwikkelen.
  • Het opbouwen en onderhouden van relaties is jouw tweede natuur.
  • Professionaliteit, ook bij weerstand.
  • Je hebt een sterk analytisch vermogen en hebt gevoel voor taal en aandacht voor details.
  • Je werkt graag zelfstandig en in teamverband.
  • Je bent bekend met hybride werken en goed in staat werk en privé daarin te scheiden en in balans te houden.
  • Een inspirerende werkomgeving, waarin medewerkers en management professioneel en samenwerkend met elkaar omgaan.
  • Een salaris van minimaal €3.045,- en maximaal €4.607,- (schaal 10) bruto per maand bij een fulltime dienstverband. Inschaling vindt plaats op basis van opleiding en ervaring.
  • Je krijgt 27 vakantiedagen en bij een fulltime dienstverband bouw je 112,5 uur (adv) per jaar op.
  • We bieden je een eindejaarsuitkering van 8,33% bovenop je vakantiegeld.
  • Een tegemoetkoming in jouw premie ziektekostenverzekering van €27,50 netto per maand.
  • Aandacht voor jouw persoonlijke ontwikkeling, je kunt opleidingen en cursussen volgen via onze SBB Academie.
  • Een zakelijke telefoon en een laptop en faciliteiten om hybride te werken.
  • Het Individueel Keuzebudget (IKB). Zo kan je er bijvoorbeeld voor kiezen de eindejaarsuitkering en het vakantiegeld maandelijks te laten uitbetalen (of een deel hiervan) en een werkweek aan verlofdagen te verkopen, sparen of te kopen. De keuze maak je in november.
  • De mogelijkheid wordt geboden om 4 x 9 uur te werken.
  • Deelname aan een aantrekkelijke pensioenregeling bij ABP waarbij SBB 70% van de premie betaalt.
  • Een aanstelling voor de duur van een jaar, met uitzicht op een contract voor onbepaalde tijd bij goed functioneren.

Heb je vragen over het sollicitatieproces? Stel ze gerust aan Petra Kluiters, corporate recruiter, op 1 of via . Wil je meer weten over de inhoud van de functie, neem dan contact op met , Toetsingskamer, op 2 of via .

Heb je belangstelling voor deze functie en beschik je over de gevraagde kennis en vaardigheden? Reageer dan uiterlijk 23 juni 2024 door het sturen van een korte en gerichte motivatie en je curriculum vitae via de sollicitatiebutton. Op vrijdag 28 juni voeren we de eerste gesprekken. Het tweede gesprek wordt gevoerd op donderdag 4 juli. Beide gesprekken vinden plaats op ons kantoor in Zoetermeer.

Acquisitie door recruitmentbureaus en zzp'ers: we waarderen je enthousiasme en vinden het fijn dat je met ons wilt meezoeken naar de juiste kandidaat voor deze vacature. We vullen deze functie echter zelf in. Mochten we interesse hebben in hulp van buitenaf, dan zorgen wij ervoor dat we contact opnemen met bureaus waarmee wij graag samenwerken.

De vacature is zowel intern als extern gepubliceerd. Bij gelijke geschiktheid krijgen interne kandidaten voorrang.

  • Beroepsonderwijs/ non-profit organisatie

Uren per week

Ontvangt u graag actueel nieuws en praktische informatie over leren in de praktijk? En bent u benieuwd naar voorbeelden van de goede samenwerking tussen beroepsonderwijs en bedrijfsleven? Meld u aan voor de digitale nieuwsbrief van SBB.



Functie:beleidsadviseur
Startdatum:31-05-2024
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:HBO
Contracttype:Freelance
Salaris:3045 – 4607
Uren per week:32 – 40

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Samenwerking Beroepsonderwijs Bedrijfsleven via onbekend of onbekend. Of bezoek hun website onbekend.

Deel de vacature:

Redactie Alphen aan den Rijnkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de alphen-aan-den-rijnkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Vacatures alphen aan den rijn
  2. Beleidsadviseur Samenwerking Beroepsonderwijs Bedrijfsleven 31-05-2024

Bekijk ook andere vacatures