Vacature Allround Exportadviseur

Allround Exportadviseur in Zoetermeer

Ter versterking van ons adviesteam zijn wij op zoek naar een HR-adviseur 'werken met personeel in Duitsland (met de focus eerst op Duitsland en later mogelijk ook op andere landen)'. Je bent de inhoudelijke en organisatorische spil binnen een enthousiast en ambitieus team die de doelgroep wil helpen om hun ondernemerskansen in Duitsland te verzilveren. Een zeer afwisselende en uitdagende opdracht waarbij je als deskundige dagelijks waardevolle content maakt en online of offline contact onderhoud met uiteenlopende Nederlandse bouw gerelateerde bedrijven en Duitse instanties.

Persoonlijk contact

Als adviseur ben je allereerst verantwoordelijk voor het aantrekken, adviseren, begeleiden, opleiden van nieuwe leden, en anderzijds voor het opbouwen en onderhouden van relaties met bestaande leden.

  • HR-adviesprojecten: Het van a tot z coördineren van het HR-begeleiding- en opleidingstraject 'werken met personeel in Duitsland'
  • Helpdesk: Het beantwoorden van dagelijks binnenkomende exportvragen van HR-managers, boekhouders, ondernemers en administratie-medewerkers met betrekking van werken met eigen personeel in Duitsland. Je reageert altijd snel op binnenkomende helpdeskvragen en bent van 9-5 bereikbaar via chat, e-mail of telefoon.
  • Community management: Het op- en uitbouwen van relaties met een groep HR-managers van lidbedrijven / klanten met een ideale mix van waardevolle content, persoonlijk telefonisch contact en 'live' bijeenkomsten.

Kennis delen

Als specialist ben je tegelijk verantwoordelijk voor het delen van waardevolle en praktisch toepasbare kennis van 'werken met personeel in Duitsland' met bestaande en potentiële klanten.

  • Innovatie en productontwikkeling: Het (mee)ontwikkelen van (ver)nieuw(d)e HR-exportkennisproducten:
    export coaching programma's -tools, blogwebsite, cursussen en de kennisbank, eventueel gezamenlijk met gespecialiseerde kennispartners
  • Online en offline workshops: Je organiseert en verzorgt de inhoudelijke invulling van online, offline en incompany workshops, vaak ook gezamenlijk met kennispartners. Daarnaast ga je naar de relevante netwerkbijeenkomsten.
  • Creëren van content: Het laten maken van uitlegvideo's (video editor) en het schrijven van aansprekende teksten. Wekelijks deel je 'direct toe te passen kennis' via van community- en instructievideo's via de blogwebsite, nieuwsbrief, social media en via de besloten helpdesk en online cursusomgeving.
  • Je stelt per kwartaal in goed overleg, bijvoorbeeld met externe kennispartners, de content- en communicatie kalenders op aan de hand van een contentstrategie die samen met het team wordt ontwikkeld.
  • Je blijft op de hoogte van trends en ontwikkelingen van jouw vakgebied en weet deze snel en hands-on om te zetten naar aansprekende ledencontent en marketingcampagnes
  • Wanneer wenselijk, schakel je op basis van de budgetten freelancers in voor video- en communicatie

Inwerkperiode

  • Je gaat eerst focussen op 1 afgekaderd onderwerp (bijvoorbeeld formaliteiten Duitsland: Duits minimumloon) om daar specialist in te worden. Aansluitend per advies-thema ontwikkel je je door tot allround HR-exportadviseur.
  • Wanneer je het even niet weet, dan kan je altijd terugvallen op het bestaande adviesteam of deze complexere vragen voorleggen aan een van de aangesloten 2e en 3e lijns Nederlands- Duitse specialisten.
  • In de beginperiode werk je volgens het bestaande content- en communicatie-jaarplan zodat je gelijk met resultaat aan de slag kan.
  • Je hebt relevante portfolio van vergelijkbare HR business-to-business opdrachten. Ervaring in de zakelijke dienstverlening is een pré
  • Je hebt ruime ervaring rondom regelen en adviseren van administratieve vereisten in Nederland (of in buitenland).
  • Je spreekt en schrijft goed in het Duits om met Duitse collega (freelancers), experten en instanties te kunnen communiceren. Je bent native in het Nederlands. Het is een pré als je ook de Engelse en Franse taal beheerst.
  • Je bent resultaatgerichte doener maar hebt ook ervaring als adviseur. Je kunt (HR/administratief) management van bedrijven overtuigen van de meerwaarde van het op orde hebben van de administratieve vereisten in het buitenland. Je kunt anderen aanzetten tot actie en advies geven wat van toepassing is en wat niet.
  • Je bent communicatief sterk zodat je telefonisch / online eenvoudig en duidelijk uitleg en leiding kunt geven over de administratieve vereisten die van toepassing zijn. In het elk contact kan je direct het vertrouwen creëren in het eindresultaat en duidelijkheid geven wat door wie, wanneer gedaan moet worden.
  • Je bent van nature een regelaar, krijgt met name energie van het succes van anderen alsook je opdracht tot een goed einde te brengen.
  • Je bent georganiseerd en wordt blij van administratieve orde.
  • Het online en offline presenteren van de administratieve vereisten vind je een uitdaging en kan je als de beste
  • Het is een pré als je vaker evenementen of seminars hebt georganiseerd
  • Het is een pré als je (basis)kennis hebt van de werkgebieden branding, positionering, marketing, communicatie en projectmanagement.
  • Als adviseur ben je precies, verantwoordelijk en zelfstandig(!))
  • Je op zoek bent naar langere, bij voorkeur, meerjarige samenwerking
  • Je kan je beschikbare uren flexibel verdelen over de dagen van de week
  • Je werkt zelfstandig vanuit je thuiskantoor. Het is fijn als je ca. 1x per maand op kantoor in Zoetermeer bent, dit kan uiteraard ook online.
  • Je bent bereid te leren en te investeren in kennisontwikkeling en 'learning on the job'
  • Technisch en administratief word je grotendeels ondersteund door collega's, het is natuurlijk handig als je enige affiniteit hiermee hebt.
  • Je werkt zelfstandig vanuit je thuiskantoor en incidenteel op kantoor in Zoetermeer.
  • Je neemt initiatief en verantwoordelijkheid en bent een doorzetter. Je bent kritisch op je eigen werk en streeft naar het hoogst haalbare

Het aanbod

BouwexportDuitsland BV biedt een vaste freelance opdracht voor een langere termijn, bij voorkeur meerdere jaren. Dit met een vaste prijsafspraak (n.o.t.k.). Een fantastische kans om zelfstandig binnen een klein team mooie kansen en resultaten te genereren binnen jouw vakgebied!

Interesse?

Voor meer informatie over deze opdracht kan je tot eind december contact opnemen met via het telefoonnummer 070 25 000 79

Aanmelden kan door een email met motivatie en CV te sturen naar info(at)nedubex.nl



Functie:exportadviseur
Startdatum:09-06-2024
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:HBO
Contracttype:Freelance
Salaris:onbekend – onbekend
Uren per week:1 – 40

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Stichting Nederlands-Duitse Bouwexport (Stichting Nedubex) via onbekend of onbekend. Of bezoek hun website onbekend.

Deel de vacature:

Redactie Alphen aan den Rijnkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de alphen-aan-den-rijnkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Vacatures alphen aan den rijn
  2. Allround Exportadviseur Stichting Nederlands-Duitse Bouwexport (Stichting Nedubex) 09-06-2024

Bekijk ook andere vacatures